Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įžanga. Apie mokymo apibrėžtį. Mokymo modelis. Kodėl mokyti? Ką duoda VKV mokymas? Kada mokymas būtinas? Kas turėtų būti mokomas? Kas turėtų mokyti? Kaip mokyti VKV? Kiek ir kaip greit? Kitas "kaip": 5 pakopų mokomasis būdas. Praktinis mokymas ir įgaliojimų suteikimas. Keletas išvadų.

Ištrauka

Visuotinės kokybės vadyba (VKV) tiria kiekvieną organizacijos kritinę sistemą, nustato minimalius atlikimo matmenis, kad būtų galima nuolat juos tobulinti. VKV negalima painioti su gaminių kokybės gerinimu, kai naudojami standartiniai kokybės kontrolės bei laidavimo būdai. VKV yra teorija, kurią naujausiais laikais sukūrė tokie žmonės, kaip Demingas, Crosby, Juranas ir per kurią stengiamasi suteikti kokybę gaminiui ar paslaugai (Labovitz, 1991).
VKV turi įtakos organizacijos vidaus veiklai ir ryšiams su vartotojais, gaunančiais jos gaminių ir paslaugų. Viena, siekiant laiduoti kokybe išryškėja sunkumai ir bandymai juos įveikti. Dažniausiai tai skuboti taisymai, po kurių vėl randasi sunkumų, pakeičiančių pirmuosius. Kita vertus, visuotinės kokybės vadyba nurodo ilgalaikius sprendimus, kurių daugelis verslovių neatidėliotinai imasi, norėdamos atlaikyti konkurenciją, išlikti. Vienas labai svarbus VKV pranašumas yra mokymas. Mokymo svarbą Demingas pabrėžia tiek, jog net įtraukia jį į savo 14 punktų. Jis nedvejodamas sako, jog "mokymas privalus visiems organizacijos lygmenims, nuo žemiausio iki aukščiausio. Nepražiūrėkite progos - geriausi mokytojai gali būti jūsų pačių darbuotojai" (Deming, 1986).
Mokymas turi daug įvairių reikšmių. Aišku, apibrėžčių irgi yra įvairiausių. Websterio žodynas mokymą aptaria dvejopai: 1) išaiškinti ar sudaryti sąlygas tam tikram elgesiui ar darbui, 2) prusinti specialiu aiškinimu ar pratybomis (Webster's II, 1985). Mokymą galima dar apibrėžti kaip "mokymosi procesą, kai žmonės įgyja įgūdžių ir žinių, padedančių atlikti užduotis" (Bartz, Schwandt and Hillman, 1989). Pastaroji apibrėžtis remiasi Websteriu ir reiškia, jog ją galima suprasti siauriau ir plačiau. Siauresne prasme švietimas "teikia darbuotojams specifinių konkrečių žinių ir įgūdžių, reikalingų jų dabartinėje darbo vietoje". Mokymas kai kada painiojamas su švietimu; pastarasis turi daugiau ugdomąjį ir platesnį pobūdį negu mokymas. Aiškiai skirti šiuos dalykus kartais būna sunku. Mokymą galima nusakyti ir kaip procesą, kurio metu darbuotojams teikiama žinių ir padedama ugdyti jiems uždavinių sprendimo galias. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-29
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis51.91 KB
Autoriuszbignevas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasAplinkos inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word MOKYMAS [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą