Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Prekės (ne maisto) vartojamosios savybės ir reikalavimai jų kokybei
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Prekės (ne maisto) vartojamosios savybės ir reikalavimai jų kokybei

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Socialinės savybės. Prekės socialinis adresas. Prekės vartotojų klasifikavimas. Optimalaus asortimento atitikimas. Prekės moralinis susidėvėjimas. Funkcinės savybės. Pagrindinės funkcijos atlikimas. Universalumas. Pagalbinių funkcijų atlikimas. Prekės patikimumas. Nesutrinkamumas. Ilgaamžiškumas. Remontavimas. Patvarumas. Ergonominės savybės. Higieniniai rodikliai. Antropometriniai rodikliai. Saugumo savybės. Biologinis saugumas. Elektrinis saugumas. Mechaninis saugumas. Ekologinis saugumas. Estetinės savybės. Ekonominės savybės. Šaldytuvo vartojamosios savybės ir reikalavimai jo kokybei. Summary.

Ištrauka

Prekės vartojamąją vertę lemia jos kokybė. Kokybė suprantama plačiąja prasme kaip prekės savybių visuma, įgalinanti ja tenkinti išreikštus ir numanomus vartotojų poreikius. Šiuo atveju kokybė matuojama vartotojo pasitenkinimo prekės savybėmis laipsniu. Tai pagrindinė kokybės samprata, vertinant vartotojo požiūriu.
Reikia skirti atitikties ir santykinę prekės kokybę.
Atitikties kokybė yra vartotojų poreikių ir deklaruotos prekės kokybės atitikimas.
Santykine kokybė nustatoma, palyginus vienos prekės vartojamąsias savybes su kitos analogiškos prekės vartojamosiomis savybėmis.
Siaurąja prasme kokybė dažnai apibūdinama kaip atitikimas specifikacijoms (t.y standartams ar techninei dokumentacijai). Šiuo atveju kokybė nusakoma santykinių trūkumų nebuvimu. Specifikacijos neaprėpia visų vartojamųjų prekės savybių, ir nors atitikimas specifikacijoms kokybei labai svarbus, tačiau vien tai neužtikrina prekės konkurencingumo.
Prekių kokybė priklauso nuo jų savybių, tačiau nėra joms identiška.
Kiekviena prekė turi daug savybių. Vienos savybės apibūdina prekę kaip projektavimo (naujumo, sudėtingumo, patentinio grynumo ir pan.), kitos – kaip gamybos (medžiagų, darbo, energijos imlumo ir pan.) ar vartojimo (našumo, galingumo, patikimumo, saugumo ir pan.) objektą. Į prekės kokybės struktūrą įeina tik tos savybės, nuo kurių priklauso prekės paskirtis ir vartojamoji vertė.
Prekės vartojamąją vertę nusako jos vartojamosios savybės. Vartojamųjų savybių nomenklatūra priklauso nuo prekės tipo: vieni parametrai apibūdina gaminių, kiti – paslaugų kokybę.
Gaminių kokybę lemia pagrindinės funkcijos atlikimas, universalumas, pagalbinių funkcijų atlikimas, patikimumas, saugumas, dizainas ir kitos savybės.
Paslaugų kokybė priklauso nuo jų prieinamumo (nuo galimybės lengvai surasti paslaugų tiekėjus ir operatyviai gauti paslaugas), paslaugų teikėjo įmonės reputacijos (gera reputacija rodo, kad šia įmone galima pasitikėti), jos sugebėjimo suprasti kliento norus, paslaugų patikimumo (paslaugų įmonės sugebėjimo vykdyti savo pažadus), saugumo (kliento rizikos laipsnio), personalo kompetentingumo, komunikacijos efekto (sugebėjimo informuoti vartotojus apie savo teikiamas paslaugas), personalo jautrumo (rūpinimosi klientu), personalo paslaugumo (noro padėti klientui ir sugebėjimo greitai jį aptarnauti), apčiuopiamų veiksnių (personalo išvaizdos, fizinės aplinkos, pateiktos informacinės medžiagos ir pan.). paslaugų prieinamumas, įmonės reputacija, jos sugebėjimas suprasti kliento norus, paslaugos patikimumas ir saugumas lemia galutinės paslaugos kokybę. Personalo kompetentingumas, komunikacijos efektas, personalo jautrumas ir paslaugumas ir apčiuopiami veiksniai sąlygoja paslaugos teikimo proceso kokybę.
Ir gaminiai, ir paslaugos dar skirstomi į smulkesnes grupes. Didelė prekių įvairovė sąlygoja ir jų savybių įvairumą. Iš viso komplekso svarbu išskirti būdingiausias ir įvertinti jų reikšmingumą.
Literatūroje išskiriama trijų tipų prekių savybių nomenklatūra:
Tipinė – tai savybių nomenklatūra bendra daugumai prekių;
Išplėstinė savybių nomenklatūra naudojama vieno pavadinimo prekių grupei; apibūdinti.
Konkreti savybių nomenklatūra naudojama konkrečiai prekei (ar nedidelei prekių grupės daliai) apibūdinti.
Toliau detaliau apibūdinsiu tipinę prekių savybių nomenklatūrą. Tipinė (bendra daugumai gaminių) vartojamųjų savybių nomenklatūra apima
Socialines;Funkcines;Prekės patikimumo;Ergonomines;Saugumo;Estetines;Ekonomines savybes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-03
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis22.53 KB
AutoriusRival
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prekes (ne maisto) vartojamosios savybes ir reikalavimai ju kokybei [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą