Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Kokybės kaštai (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kokybės kaštai (2)

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Su kokybe susijusių išlaidų analizės poreikis. Prevencijos išlaidos. Įvertinimo išlaidos.

Ištrauka

Prieš daugelį metų įmonės ant pagamintų daiktų išspausdavo savo ženklą, kuris tarnavo kaip garantuotos kokybes ženklas. Taigi žmonija visada siekė kokybės. Remiantis žemiau išdėstytomis mintimis, pirmuoju atveju "kokybę būtų galima apibrėžti kaip visumą gaminio savybių, visiškai tenkinančių vartotojo specifinius poreikius duotame visuomenės vystymosi etape" (Dikavičius V. 2003).
Tad remiantis moksline literatūra plačiau apžvelgsiu su kokybės kaštais susijusius išlaidų poreikius, prevencines išlaidas, įvertinimo išlaidas, išorinių ir vidinių nuostolių išlaidas.
Nuomonė, kad geras prekes galima pagaminti tik su didelėmis išlaidomis, drauge ir brangias, yra tradicinės vadybos ("sąnaudinės ekonomikos") mitas. Pažangiausia pasaulio patirtis jį paneigė. Ateitis priklauso toms įmonėms ir organizacijoms, kurios patenkins išrankiausių klientų dabartinius ir būsimus poreikius įsigyti gerų prekių arba gauti paslaugų mažiausia kaina. Tai pasiekiama taikant įmonėse šiuolaikinius kokybės vadybos metodus.
Garsus JAV kokybės vadybos specialistas Filipas Krosbis išgarsėjo1980m. išleidęs knygą "Kokybė nieko nekainuoja". Taigi kokybė nieko nekainuoja. Kainuoja prastas gaminys. Kiek jis kainuoja? Suprantama, įvairiose įmonėse prastų gaminių išlaidos labai skiriasi. Todėl negalima nustatyti vienintelės, tuo labiau tikslios jų apimties. Todėl specialistai, nagrinėję prastų gaminių išlaidas, skirtingai jas vertina. Ir visada tie vertinimai yra labai įspūdingi. Pavyzdžiui, įžymus JAV kokybės vadybos specialistas dr. Armandas Faigenbaumas labai populiarios knygos "Visuotinės kokybės valdymas" nurodo, kad kokybės išlaidos sudaro nuo 7 iki 10 proc. ir daugiau visų pardavimų apimties. Jo nuomone, kai kuriose įmonėse šios išlaidos sudaro nuo 10 iki 40 proc. metinės apyvartos.
Daug nuostolių įmonei gali padaryti produktu nepatenkinti vartotojai. Pavyzdžiui, "Fordo" kompanija išvedė "42-jų" taisyklę, kurios esmė tokia: vienas nepatenkintas pirkėjas nepasitenkinimą iškart išlieja vidutiniškai šešiems artimiausiems žmonėms, o šie informaciją perduoda dar septyniems. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-07
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis27.2 KB
Autoriustomas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word kokybes kastai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą