Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Visuotinės kokybės vadybos teorijos ir koncepcijos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Visuotinės kokybės vadybos teorijos ir koncepcijos

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Visuotinės kokybės vadybos koncepcija. Visuotinės kokybės vadybos vaidmuo strateginiame planavime. Kokybės sistemų svarba. Visuotinės kokybės sistemų kūrimo tikslai ir jų esmė. Išvados.

Ištrauka

Visuotinės kokybės vadyba yra palyginti naujas dalykas ne tik mūsų šalyje, bet ir visame pasaulyje. Šios disciplinos atsiradimą stimuliavo konkurencinė kova, kai per ketvirtį amžiaus po Antrojo pasaulinio karo Japonijos verslininkai sugebėjo pavyti ir pralenkti JAV ir Europos verslininkus produktų kokybės ir produktyvumo lygiu.
Disharmonija jaučiama visur: parduotuvėse, žmonių santykiuose, gamyboje, visuomenės santykiuose su gyvenamąją aplinka. Naikiname gamtą, vieni kitus perkeltine ir tiesiogine prasme. Stambios ir smulkios įmonės netobulėja ir nestiprėja taip sparčiai kaip Europos ir viso pasaulio kompanijos, su kuriomis neišvengiamai konkuruoja ir konkuruos.
Čia aptariama visuotinės kokybės vadybos vartotojų tenkinimo būdai, bendrai apibūdinamas strateginis planavimas ir kokybės sistemos kūrimo tikslai.
Visuotinės kokybės vadyba padeda ne tik sukurti kokybiškus produktus, kurie geriausiai tenkintų vartotojų poreikius, bet ir išvengti nuostolių, taigi pagaminti produktus pigiai.
Kokybė ir kokybė – dvi esminės žmogaus būties charakteristikos. Kokybė yra plati įvairiapusė sąvoka. Yra dešimtys kokybės apibrėžimų, jie gali būti klasifikuojami pagal požiūrį į kokybę. Davidas Garvinas išskyrė 5 pagrindinius požiūrius į kokybę:
1. transcendentinis požiūris;
2. produkto kokybė;
3. kokybė vartotojui;
4. kokybė gamyboje;
5. vertės požiūris.
Transcendentiniu požiūriu "kokybė nėra nei mintis, nei materija, bet trečia objektyvi realybė. Net jeigu kokybė negali būti apibrėžta, jūs žinote kas tai yra" (Garvinas 1988). Kokybė yra pasiekimas arba siekimas aukštesnio standarto, kaip priešybė būti patenkintam prastu arba apgaulingu dalyku. Šiuo požiūriu kokybiškas produktas turi "įgimtą pranašumą" prieš kitus produktus. Pavyzdžiui, dažnai teigiama, kad vienetinis gaminys, pagamintas rankomis, yra kokybiškesnis nei fabrikinės gamybos produktas.
Produkto kokybė yra tikslus ir objektyviai išmatuojamas dydis. Kokybę atspindi produkto savybių ir požymių kiekis. Šiuo požiūriu geresnės kokybės produktai brangesni, nes pagaminti produktą, turintį daugiau savybių ir požymių, yra brangiau.
Kokybė vartotojui – tai vartotojo reikalavimų produktui atitikimo lygis. Šiuo aspektu produkto kokybė sunkiai nustatoma dėl skirtingo vartotojų skonio ir skirtingų jų poreikių.
Kokybė gamyboje apibrėžiama kaip atitikimas iš anksto numatytų parametrų, kurie išreiškiami standartais, techninėmis sąlygomis, receptais ir kitais dokumentais. Bet koks nukrypimas nuo standartų yra defektas. Kokybė gamyboje pasiekiama projektuojant procesą (patikimumo projektavimas) ir taikant statistinį proceso valdymą gamybos metu, prevenciškai pastebint nukrypimus nuo standartų ir tuo būdu išvengiant defektų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-27
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis26.29 KB
AutoriusJadvyga
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasV.M. Janušauskienė
Švietimo institucijaSocialinių mokslų kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Visuotines kokybes vadybos teorijos ir koncepcijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Socialinių mokslų kolegija / 2 Klasė/kursas
  • V.M. Janušauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą