Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Akademinio jaunimo meninės saviraiškos poreikio patenkinimo galimybės Klaipėdos aukštosiose mokyklose
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Akademinio jaunimo meninės saviraiškos poreikio patenkinimo galimybės Klaipėdos aukštosiose mokyklose

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445
Aprašymas

Rekreacijos ir turizmo bakalauro studijų programos baigiamasis darbas. Santrauka. Summary. Santrumpų sąrašas. Sąvokos. Įvadas. Darbo tikslas – išanalizuoti akademinio jaunimo meninės saviraiškos formas ir galimybes Klaipėdos aukštosiose mokyklose, teikti pasiūlymus joms gerinti ir plėsti. Jaunimo meninės saviraiškos samprata. Jaunimo meninės saviraiškos poreikis. Meninės rekreacinės veiklos būdai ir formos. Veiksniai meninei saviraiškai. Tyrimo "akademinio jaunimo meninės saviraiškos poreikio patenkinimo galimybės Klaipėdos aukštosiose mokyklose" analizė. Tyrimo duomenų rinkimo metodika ir organizavimas. Klaipėdos aukštųjų mokyklų pasiūlos studentų meninei veiklai. Akademinio jaunimo meninė saviraiška. Klaipėdos aukštosiose mokyklose. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Pasiūlymai meninės saviraiškos galimybių gerinimui Klaipėdos aukštosiose mokyklose. Išvados.

Ištrauka

Šiame darbe analizuojamos akademinio jaunimo meninės saviraiškos poreikio patenkinimo galimybės Klaipėdos aukštosiose mokyklose.
Įvade pateikiama darbo problema, kurios esmė – nepakankama meninės veiklos pasiūla aukštosiose m-lose, kuri trugdo uostamiesčio akademiniam jaunimui patenkinti meninės saviraiškos poreikius.
Pirmoje dalyje atlikta jaunimo meninės saviraiškos poreikio analizė. Atskleista, kas sąlygoja meninės saviraiškos poreikio atsiradimą, apžvelgiamos sąlygos, reikalingos vykdyti meninę saviraišką, bei galimos meninnės veiklos formos, siekiant patenkinti šį poreikį.
Antroje dalyje – Klaipėdos aukštųjų m-lų pasiūlos studentų meninei veiklai situacijos analizė – pateikiami savarankiško anketinio tyrimo rezultatai. Konstatuojama reali padėtis, bei veiksniai, lemsiantys geresnį meninės saviraiškos poreikio patenkinimą aukštosiose m-lose, studentų nuomonė apie aukštosiose m-lose siūlomas menines veiklas, jų lankomumas ir studentų meninių užsiėmimų kokybės vertinimas.
Trečiosios, rekomendacijų dalies esmę sudaro siūlymai, įtraukti meninės saviraiškos užsiėmimus, tose mokymo įstaigose, kuriose jų visiškai nėra. Gerinti ir plėsti esamų meninės veiklos užsiėmimų kokybę ir įvairovę. Suteikti daugiau informacijos apie meninės veiklos daromą teigiamą naudą asmenybei ir skatinti akademinį jaunimą užsiimti menine saviraiška. Produktyviau ir platesniu mastu realizuoti ir viešinti meninės saviraškos rezultatus visuomenei ir kitoms akademinėms grupėms.
Darbo pabaigoje pateikiamos išvados. 59% akademinio jaunimo nepatenkina savo meninės saviraiškos poreikio uostamiesčio aukštosiose mokyklose. Meninei saviraiškai yra būtinos finansavimo galimybės, informacija, vieša erdvė reikštis, įvairios skatinimo priemonės. Viena iš tikslingiausių terpių atskleisti asmens meninės saviraiškos ypatybes – meno kolektyvai. Populiariausios meninės veiklos akademinio jaunimo tarpe, tai muzikos, šokio, literatūros, vaidybos užsiėmimai. Klaipėdos Jūreivystės aukšoji mokykla, Vakarų Lietuvos verslo kolegija ir Klaipėdos verslo aukštoji mokykla nesudaro tinkamų sąlygų savo studentams tenkinti meninės saviraiškos poreikį, priešinga situacija yra Klaipėdos universitete ir Klaipėdos valstybinėje kolegijoje.

Temos aktualumas. Vykstant esminiams pokyčiams visuomenėje, kylant bendram gyvenimo lygiui, vis labiau jaučiamas kultūrinių, meninių, dvasinių vertybių poreikis. Vis dažniau kalbama apie jaunimo kultūrinių poreikių skatinimą ir meninę saviraišką.
Išsiaiškinus akademinio jaunimo vertybes bei jų prioritetus, bus vertinama ar jų meninės saviraiškos poreikiai patenkinami ir ką būtų galima įdiegti ar pakeisti, siekiant sukurti tokią kultūrinę aplinką, kuri ne tik suteiktų galimybes įvairių meninės saviraiškos formų tenkinimui bet ir ugdytų meninės saviraiškos poreikius.
Pagal Lietuvos respublikos švietimo įstatymą (2003), aukštoji mokykla privalo suteikti galimybes meninės saviraiškos poreikio patenkinimui bei raiškos galimybes aukštųjų studijų metu, nepaisant studijuojamos profesijos. Lietuvos statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis, Klaipėdoje yra 5 aukštosios mokymo įstaigos, turinčios kolegijos statusą ir 1 universitetas. Iš viso šiuose uostamiesčio aukštosiose mokymo įstaigose 2009/2010 m. studijavo 18 579 studentai. Esant tokiam studentų skaičiui, mieste būtina atsižvelgti į šios socialinės grupės poreikius ir suteikti visas galimybes jų poreikių patenkinimui, nes akademinio jaunimo meninės vertybės yra svarbus veiksnys, formuojant jaunimo kultūrinius įgūdžius bei meninės saviraiškos poreikį. Turininga meninė raiška – tai vienas iš faktorių, lemiantis studentų mokymosi motyvaciją. Ir tai ne tik turiningo laisvalaikio praleidimas, savęs tobulinimas, bet ir veiksmingas būdas gerinti miesto bendruomenės kultūrinį įvaizdį. Klaipėdos miestas jau nuo seno pasižymi savita kultūrine specifika, kuri sulaukia begalės turistų kiekvienais metais. Tačiau akademinė studentų veikla ir jų meninė raiška nėra įgavusi akivaizdžių formų, nors tai svarbus aspektas, kuriant išvystyto miesto įvaizdį ir siekiant parodyti aukštą Klaipėdos miesto bendruomenės kultūrinį bei turizmo kultūros lygį.
Norint išsiaiškinti Klaipėdos akdeminio jaunimo poreikius bei savijautą, mieste buvo atlikti keli sociologiniai tyrimai. I. Zaleskienė (2006) atlikto tyrimą "Besimokančio jaunimo visuomeninio aktyvumo raiška Lietuvoje", kuriame buvo ištirta tik dalis Klaipėdos studentų (97 studentai). Tačiau tokio skaičiaus studentų nepakanka, norint įvertinti Klaipėdos akademinio jaunimo meninės saviraiškos situaciją. 2002 metų L. Kublickienės tyrime buvo išsiaiškinta, kad kultūrinis gyvenimas atitinka klaipediečių poreikius, tačiau konkrečiai Klaipėdos akademinis jaunimas nebuvo tiriamas, tadėl sunku pasakyti, ar kultūrinė situacija atitinka akademinio jaunimo lūkesčius. Taip pat Klaipėdos univesiteto studentė 2009 m. atliko tyrimą "Klaipėdos moksleivių meninės veiklos raška visuomenėje". Bet šio tyrimo išvadų neužtenka, kad būtų įvertintos akademinio jaunimo meninės saviraiškos poreikio patenkinimo galimybės.
Apie dabartinę Klaipėdos akademinio jaunimo kultūrinę situaciją spręsti sudėtinga, nes ansktesnieji tyrimai ganėtinai seni, tad būtina juos atnaujinti ir išsiaiškinti dabartinę meninės saviraškos situaciją Klaipėdos aukštosiose mokyklose.
Darbo problema. Klaipėdos mieste yra šešios aukštosios mokyklos, kuriose studijuoja virš 18 000 studentų. Studentai savo veikla gali pagyvinti uostamiesčio kultūrinį gyvenimą ir plėsti savo pačių meninę saviraišką, tačiau šiandien to pasigendama. Tad būtina išsiaiškinti, kokios priežastys lemtų didesnį akademinio jaunimo susidomėjimą menine saviraiška aukštosiose m-lose bei nusakyti, kokios ir kur viešosios erdvės galėtų atsirasti ir kokios sąlygos bei galimybės yra būtinos meninei veiklai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-02-01
DalykasKokybės vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis41 puslapis 
Literatūros šaltiniai54 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis740.35 KB
AutoriusVelniene
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojaslekt. J. Barauskaitė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Akademinio jaunimo menines saviraiskos poreikio patenkinimo galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 41 puslapis 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • lekt. J. Barauskaitė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą