Santrauka. Įvadas. Visuotinės kokybės vadybos esmė. Kas yra kokybė? Kas yra visuotinė kokybė? Kas yra visuotinės kokybės vadyba? Visuotinės kokybės vadybos (VKV) aspektai mokslinėje vadyboje. Kokybės tikslų išskleidimas. Organizacijos kultūros įtaka kokybės gerinimui. Darbo skatinimas. Darbo sunkumas. Tyrimo metodų ypatumai ir reikšmė atliekant tyrimą. Tyrimo metodai: kiekybiniai ir kokybiniai. Tyrimo metodų pasirinkimo kriterijus. Darbuotojų dalyvavimas kokybės gerinimo procese "Srovė" įvertinimas. Bendroji IĮ "Srovė" charakteristika. Darbuotojų kokybės gerinimo sąlygų apibūdinimas bendrais aspektais. Darbuotojų anketinės apklausos rezultatai ir jų apibendrinimas. Požiūrio į darbo kokybės gerinimą anketa. Darbo kokybės procesų analizė vyr. pardavėjos pareigose. Išvados ir pasiūlymai.
Visuotinės kokybės vadyba yra beveik naujas dalykas ne tik mūsų šalyje, bet ir pasaulyje. Šio dalyko atsiradimą stimuliavo konkurencinė kova, kai per ketvirtį amžiaus po Antrojo pasaulinio karo Japonijos verslininkai sugebėjo pavyti ir pralenkti JAV ir Vakarų Europos verslininkus produktų kokybės ir produktyvumo lygiu. JAV ir Europos specialistai ir mokslininkai, siekdami susigrąžinti prarastas pozicijas pasaulinėje rinkoje, sukūrė šiuolaikinius visuotinės kokybės vadybos metodus.
Visuotinės kokybės vadybos diegimo poreikis Lietuvoje labai didelis, nes šios dinamiškos rinkos laikais negali nei minutei atsilikti nuo gyvenimo, turi nuolat tobulėti, kad neatsiliktum nuo konkurentų. Įmonėje įdiegta visuotinė kokybė garantuoja vartotojų poreikius, taip išauga jos populiarumas, be to nuostabu dirbti tokioje įmonėje, kurioje kiekvienas darbuotojas užima svarbų vaidmenį kokybės gerinimo procese. Kiekvienas žino savo darbą, sutrumpėja naujų darbuotojų įsitraukimo laikas, nes visų pareigos yra aprašytos. Tokioje įmonėje aukštesnė darbo kultūra, moralė, nusistovėjusios apie įmonę teigiamos nuostatos, be abejo čia visi darbuotojai brangina gerą įmonės vardą.
Kokybė ir kiekybė – dvi esminės žmogaus būties charakteristikos. Kokybė yra įvairiapusė ir plati sąvoka. Davidas Garvinas išskyrė 5 pagrindinius požiūrius į kokybę :
1. transcendentinis požiūris – kokybiškas produktas turi "įgimtą pranašumą" prieš kitus produktus. Pavyzdžiui, dažnai teigiama, kad vienetinis gaminys, pagamintas rankomis, yra kokybiškesnis nei fabrikinės gamybos produktas ;
2. produkto kokybė – geresnės kokybės produktai brangesni, nes gaminti produktą, turintį daugiau savybių ir požymių, yra brangiau;
3. kokybė vartotojui – produkto kokybė sunkiai nustatoma dėl skirtingo vartotojų skonio ir skirtingų jų poreikių;
4. kokybė gamyboje – apibrėžiama kaip atitikimas iš anksto numatytų parametrų, kurie išreiškiami standartais, techninėmis sąlygomis, receptais ir kitais dokumentais. ;
5. vertės požiūris – kokybė apibrėžiama kaštų ir kainos sąvokomis. Kokybiškas produktas – turintis geras charakteristikas arba efektyviai eksploatuojamas priimtinais kaštais ar kaina.[5,16-17p.] ...