Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Dešimt kokybės valdymo priemonių ir būdų
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dešimt kokybės valdymo priemonių ir būdų

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Modelių žvalgyba. Mokymas. Orientacija į procesą. Problemų apsibrėžimas. Problemų sprendimas. Kokybės laidavimas: firmos darbuotojų vaidmuo. Aktyvioji vadyba. Tiekėjų kokybės laidavimas. Bendravimas. Darbuotojų pripažinimas ir paskata.

Ištrauka

Modelių žvalgyba yra viena iš visuotinės kokybės vadybos (VKV) dalių ir ją turėtų bendrovė apsvarstyti, įgyvendindama savo bendrąją VKV programą. Modelių žvalgyba duoda bendrovei geresnių lyginamųjų matmenų savo gamybai, gaminio ar paslaugos projektui, gamybos ar marketingo skyriams. Be to, ji nesiremia vien gretinimais su artimiausiais varžovais. Ji leidžia žvilgterėti į savąją pramonę ir geografinę sritį tarsi iš šalies, kad kitų firmų skyriuose galima būtų aptikti geriausių patobulinimų.
Modelių žvalgyba apibrėžiama kaip "nuolatinis kieno nors gaminių, paslaugų bei praktikos matavimas ir gretinimas su geriausiais pasaulio modeliais ir tokiu būdu gautos informacijos naudojimas gerinimui planuoti bei skatinti".
Modelių žvalgyba aiškiai rodo, kaip skirtingai bendrovės atlieka panašias užduotis. Plačiai gretinant nustatoma, kuri bendrovė dirba geriausiai. Kruopščiai pamatavę kurį nors darbą, jūs sužinote, kiek jums dar reikia pastangų geriausiems modeliams pranokti.
Pasaulinę konkurenciją pasiseks atlaikyti tik toms organizacijoms, kurios turės versliausių strategijų, efektingų operacijų ir efektyvių organizacijų. Tinkamai naudojama modelių žvalgyba gali būti esminė priemonė tiems tikslams siekti. Taip pat ji gali vadybininkams padėti: gerinti savo pramonės darbą, atskleisti skirtumus tarp įsivaizduojamojo ir faktinio konkurencinio atlikimo lygmenų, įveikti pasitenkinimą savimi, duoti postūmį kultūrai keisti, iš anksto įspėti, jog bendrovės ima atsilikti nuo bendraamžių grupės savo išlaidų struktūra, vartotojų tenkinimu, verslo procesų technologija, pradėti rasti naujų technologijų ir praktikos, patikrinti, ar bendrovės strateginė kryptis yra tinkama, ar jos matuojamieji ekonominiai pranašumai ir visuotinės kokybės gerinimo programa yra vykusi, nusistatyti kriterijus, kaip kelti darbo gerinimo matavimo užduotis.
Norėdami įsigyti informacijos, bendrovės gali taikyti modelių žvalgybos metodą. Elementari jo forma- sužinoti tas verslo nuostatas ir praktiką, kuri pasaulyje laikoma pranašiausia. Modelių žvalgybos tikslas- atrasti geriausios firmos kurios nors funkcijos paslaptis, funkciją patobulinti, o paskui integruoti. Modelių žvalgybai reikia glaudaus bendravimo su kitomis firmomis. Tikslas- suprasti šitų bendrovių organizaciją bei operacijas, išsiaiškinti, kokia jų apdovanojimų praktika, palyginti su sava bendrove. Dalijimasis informacija yra visiškai legalus, kai vadybininkai dar tariasi su savo varžovais dėl kainų ir laužo antimonopolinius įstatymus
Modelių žvalgybą galima taikyti visais verslo aspektais, bet šiaip tėra dvi sritys, kurias bendrovė gali žvalgyti: 1) gaminiai ir paslaugos, 2) funkcijos ir procesai.
Nors pagrindinės modelių žvalgybos sritys yra dvi, bet iš viso esama trijų aiškių bet kurios firmos žvalgymo tipų operacijoms gretinti. Pirmasis tipas- žvalgomos vidinės operacijos- didžiausi darbiniai bendrovės daliniai. Antrasis tipas yra žvalgyti svarbiausius savo varžovus. O trečiasis, iš visų tipų geriausias, kai firma gretina save su kurios nors pramonės šakos bendrovėmis, kai žmonių pareigas galima gretinti su savųjų pareigomis ir kai žmonės yra iš pačių geriausiųjų atlikėjų.
Nors ir labai susidomėjusios kuria nors idėja, smulkaus verslo bendrovės vis dėl to vengia modelių žvalgybos, nes suvokia, kad gali susidurti su tam tikrais sunkumais. Kai kurie iš tų sunkumų, su kuriais gali susidurti smulkusis verslas, yra lėšų ir darbuotojų stoka, keblumai rasti būtinos informacijos ir nepakankami ištekliai dirbti pagal grafiką. Varžovų firmų modelių žvalgyba gali būti sunki. Nors kai kas gali pagalvoti, jog kai kurie jo ar jos varžovai rodo norą keistis tam tikra informacija, tačiau vargu ar jie keisis svarbiausiomis žiniomis ar pagrindiniais našumo duomenimis. Tačiau dažniausiai modeliai žvalgomi per bendradarbiavimo renginius su bendrovėmis, kurios nėra varžovės, tačiau kurių darbų atlikimo lygis vertas dėmesio. Bendrovės, užsidariusioms savyje, yra daug pavojų atsilikti nuo technologijos ir vadybos praktikos pažangos. Tokios bendrovės turi daug sunkumų, kai imasi modelių žvalgybos praktikos.
Nors modelių žvalgyba tikrai gali duoti naudos, turėti patikimą vadybos apsisprendimą ypač svarbu. Yra tam tikri namų darbai, kuriuos bendrovė turi padaryti iki modelių žvalgybos: organizacijos aukštoji vadyba turi pripažinti, kad jie nėra geriausi, bent jau ne visur, kur norėtų tokie būti; pažinti savo vartotojus; turi būti pasirengusi smarkiai persitvarkyti; reikia filosofinio apsisprendimo, turi būti pasirengusi mokyti savo darbininkus, būtina didinti motyvaciją ir rasti tam priemonių; skirti modelių žvalgybos vadybininką; bendrovės žmones reikės išmokyti papildomų specialybių; reikia sužinoti smulkias detales apie kurią nors organizaciją, jos funkcijas, procesus, galutinius rezultatus; bendrovė turi nusistatyti mastą, kuriuo ji numato žvalgyti modelius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-16
DalykasKokybės vadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis24.68 KB
AutoriusJekaterina
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Desimt kokybes valdymo priemoniu ir budu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą