Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Statybos kokybės valdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Statybos kokybės valdymas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475
Aprašymas

Anotacija. Įvadas. Kokybės vadybos samprata. Kokybės ir jos vadybos sampratos. Konkurencija ir kokybė. Kokybės ir jos vadybos sampratos. Tiekėjų ir vartotojų koncepcija. Visuotinės kokybės vadybos samprata. Orientacijos į vartotoją principas. Nuolatinio veiklos tobulinimo principas. Visuotinio dalyvavimo principas. Kokybės valdymo standartai LST EN ISO 9001. Kokybės standartų samprata, raida ir taikymas įmonėse. Reikalavimai LST EN ISO 9001:2001 kokybės vadybos sistemoms. ISO 9001 sertifikavimo procesas įmonėje. ISO 9001:2000 sertifikato įtaka statybos įmonės kokybei. Dešimt Dž. Sedono teiginių prieš ISO 9000 sistemą. Kokybės valdymas statyboje. Kokybės valdymo statyboje samprata. Rangovo darbo kokybės rodikliai. Rangovo darbo kokybės (CQP) rodikliai projekte. Išlaidos kokybei statybos pramonėje. PAF (prevention-appraisal-failure) modelis statyboje. Kokybės planai. AB "Panevėžio statybos trestas" kokybės vadybos sistemos tyrimo analizė. AB "Panevėžio statybos trestas" struktūra. Tyrimo analizė. Išvados ir pasiūlymai. Priedas (1).

Ištrauka

Produktų kokybės idėja nėra nauja. Iki pramoninės revoliucijos gamintojai ir vartotojai tiesiogiai susitikdavo per prekės pirkimo – pardavimo aktus. Per tokius susitikimus buvo vertinama ir produktų kokybė. Tiesiogiai amatininkų girdimas vartotojų vertinimas skatino gerinti kokybę. (N. Paulauskaitė, P. Vanagas, 1998)
Industrializacijos pasekmė – masinės gamybos metodai ir ryški specializacija. Kadangi kiekvienas darbuotojas atliko specializuotą viso darbo mažą dalį, todėl pradėjo blogėti kai kurie proceso visumos rezultatai. Prireikė kontroliuoti visą gamybos procesą. Trečiajame dešimtmetyje įmonėse atsirado kontrolieriai arba inspektoriai. (N. Paulauskaitė, P. Vanagas, 1998)
Per Antrąjį pasaulinį karą padėtis vėl pablogėjo, nes trūko darbo jėgos, nebuvo nuolatos tikrinama, kontrolė tapo neefektyvi. Tuo metu tapo efektyvūs statistiniai kontrolės metodai. Jie buvo sukurti kaip ginties mechanizmai, kuriais siekta apsisaugoti nuo defektų ir klaidų (N. Paulauskaitė, P. Vanagas, 1998). Pirmasis tyrėjas, kuris pasiūlė statistinius metodus naudoti gaminių kokybei inspektuoti, buvo Walter A. Shewart. W. A. Shewart tvirtino, jog bet kuriame gamybos etape egzistuoja nuokrypiai, kitimai, kurie gali būti suprasti per paprastus statistinius įrankius, tokius kaip atranka bei tikimybių analizė. Mokslininkas aiškino, kad darbo procesas gali būti valdomas apibrėžiant, kada procesas turėtų būti paliktas be įsikišimo ir kada turėtų būti įsikišama (W. Shewhart).
Po Antrojo pasaulinio karo pradėjo augti susidomėjimas gaminamo produkto patikimumu. Apie praėjusio amžiaus 6 – ą dešimtmetį susirūpinta patikimumo didinimu. Buvo pastebėta, kad produkto kokybę lemia produkto gamybos proceso kokybė. (N. Paulauskaitė, P. Vanagas, 1998)
7 – ame dešimtmetyje pastebėta, kad norint nebrangiai gaminti aukštos kokybės rinkoje paklausą turinčius produktus, nepakanka sutelkti dėmesį į atskiras gamybos proceso sudedamąsias dalis. Prireikė visas gamybos proceso dalis jungiančios planingos kokybinės veiklos. Šis daugiafunkcinis požiūris buvo pavadintas visuotine gamybos kokybės kontrole. Vėliau ji pradėta vadinti visuotinės kokybės kontrole. (P. Vanagas, 2004)
Tuo pačiu laikotarpiu atsirado pirmosios kokybės gerinimo teorijos. Kokybės diegimo metodologijos plėtros pradininkais pradininkais laikomi amerikiečiai W. Edwardas Demingas, Josephas M. Juranas, Armandas V. Feigenbaumas ir Philipas Crosby. Šie mokslininkai išgarsėjo 6 – ame dešimtmetyje. Daugelis jų (W. Edwardas Demingas, Josephas M. Juranas, Armandas V. Feigenbaumas) savo teorijas paskelbė Japonijoje. (N. Paulauskaitė, P. Vanagas, 1998).
Lietuvoje augant statybų skaičiui ir kartu didėjant konkurencijai tarp statybinių firmų, ypač svarbu siekti aukštos kokybės.
Šio darbo tikslas - išsiaiškinti, kokiais būdais yra užtikrinama kokybė konkrečioje statybos įmonėje.
Darbo uždaviniai:
• Apibrėžti kokybės valdymo sąvoką.
• Išsiaiškinti, kokie metodai kokybei užtikrinti taikomi užsienio statybos firmose.
• Ištirti, kaip kokybė užtikrinama Lietuvos statybos pramonėje.
Tyrimo metodai:
• lyginamoji analizė
• anketinė apklausa
• anketinių duomenų analizė
Rengiant baigiamąjį magistro darbą, remtasi Lietuvos ir užsienio autorių tyrimų rezultatais, paskelbtais knygose ir straipsniuose; naudotasi Lietuvos ir užsienio mokslo institucijų moksliniais ir informaciniais leidiniais.


Rinkos ekonomikos sąlygomis kiekviena organizacija dalyvauja konkurencinėje kovoje dėl vartotojų, išteklių ir pan. Pripažįstama, kad net viešojo sektoriaus organizacijos – universitetai, mokyklos, sveikatos apsaugos įstaigos veikia konkurencijos aplinkoje.
Šiuolaikiniai globaliniai socialiniai ir ekonominiai procesai, technologinė pažanga aštrina konkurencinę kovą, todėl organizacijos turėtų ieškoti galimybių stiprinti konkurencinį pajėgumą.
Konkurencinį pajėgumą apsprendžia organizacijos kompetencija, t.y. gebėjimas generuoti tam tikros vertės produktus vartotojams. Jei organizacija pajėgs generuoti didesnės vertės produktus, geriau tenkins vartotojų poreikius ir lūkesčius, palyginus su konkurentais, organizacija bus potencialiai konkurencingesnė rinkoje.
Organizacijos gebėjimą generuoti aukštos vertės produktus lemia procesai bei ištekliai, jų efektyvus vyksmas, todėl jų valdymas yra padeda įgyvendinti organizacijos tikslus [27].
Konkurenciniam pajėgumui didinti procesus ir jų vyksmą būtina nuolat gerinti. Tai pasiekiama, kai įgyvendinamos inovacijos, ugdoma darbuotojų kompetencija, tobulinamas valdymas, ko pasėkoje atsiranda ir didėja kompetencija kurti ir gaminti vartotojų poreikius atitinkantį produktą.
Konkurencinėje kovoje naudojami ir kiti konkurencinės kovos "ginklai" - kaina, lankstumas, greitis, laikas gaminti bei pateikti rinkai produktus.
Ne tik viso ūkio, bet ir vienos ūkio šakos konkurentų varžymuisi rinkoje turi įtakos kiekvienos organizacijos gebėjimas kurti produkto ar paslaugos kokybę.
Įvertinus kokybės svarbą konkurencijoje, kokybės tikslai būtina įkomponuoti į organizacijos veiklos strategiją, atsižvelgus į vartotojų poreikius ir konkurentų pasiekimus.
Konkurencija ne tik įtakoja organizacijos veiklos rezultatus, bet ji lemia valstybės makroekonomines ir politines pasekmes.
Kokybė visiems suprantama, bet sunkiai apibrėžiama sąvoka. Ji yra daiktų, visos objektyvios tikrovės charakteristika. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-16
DalykasKokybės vadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis68 puslapiai 
Literatūros šaltiniai32 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis772.84 KB
Autorius.
Viso autoriaus darbų53 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA.Banaitis
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasStatybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Statybos kokybes valdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 68 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • A.Banaitis
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą