Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Kokybės vadybos standartai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kokybės vadybos standartai

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įžanga. Darbo tikslas: Kokybės vadybos standartų šeima. Kokybės bei kokybės vadybos standartų samprata. Trumpa ISO 9000 priešistorė. ISO 9000 serijos atsiradimas. ISO 9000 kokybės vadybos standartų grupė. ISO 9000 – 2000 kokybės sistemos. ISO 9001 kokybės sistemos. ISO 9004 kokybės sistema. Kokybės sistemos sertifikavimas, akreditavimas ir auditas. Išvados.

Ištrauka

Ideali priemonė kokybei vertinti yra ISO kokybės standartai. ISO sistemos pradininkas buvo Edv. Deming‘as, gimęs 1900 m. Amerikoje, 1928 m. Džeilio universitete apsigynęs matematinės statistikos doktoratą ir parengęs kokybės užtikrinimo programą. 1950 jis buvo pakviestas dirbti į Japoniją, kad ten įgyvendintų savo kokybės sistemas, nes tuo metu japonų gaminių kokybė buvo labai prasta. Tos kokybės sistemos padarė teigiamą įtaką gaminių kokybei ir 1960 japonai jau pradėjo skverbtis į pasaulio rinkas.
Kokybės vadybą apibūdina ISO 9000. ISO 9000 serijos sertifikatus teikia Tarptautinė standartų organizacija (angl. International Organization for Standardization-ISO), įkurta 1947 metais Šveicarijoje ir sėkmingai gyvuojanti iki pat šiol. Neretai įmonės, užmegzdamos verslo ryšius su Europos Sąjungos ir kitų šalių kompanijomis, susiduria su reikalavimu turėti įdiegtą ir sertifikuotą ISO 9000 kokybės vadybos sistemą, todėl ISO 9000 serija, viena sėkmingiausių standartų serijų Tarptautinės standartizacijos organizacijos ISO istorijoje, labai paplito. ISO 9000 serijos standartai reglamentuoja kokybės vadybą, jie patikina, kad įmonė geba užtikrinti kokybę. Tokius standartus turi įsidiegę dauguma Lietuvos ir užsienio įmonių. ISO 9000 standartai garantuoja vartotojams, kad bendrovė įdiegė kokybės sistemą, kurią įvertino ir patvirtino nepriklausomi auditoriai. ISO sertifikatu pabrėžiamos procedūros, dokumentai ir gamybos kontrolės procesai. Tai užtikrina ir tiekėjus, ir vartotojus, jog prognozuojamas kokybės lygis atitinka sutarties reikalavimus.
ISO 9000 standartų taikymas ir įmonės kokybės sistemos sertifikavimas nėra identiški dalykai. Vadybos sistemų standartai nereikalauja sertifikuoti įmonėje įdiegtos sistemos, todėl pati įmonė apsisprendžia, ar verta naudotis sertifikavimo įstaigos, galinčios patvirtinti vadybos sistemos atitikimą standartų reikalavimams, paslaugomis. Tačiau praktika rodo, kad sertifikatas dažnai tampa vienu iš pagrindinių privalumų ar net būtina sąlyga, tiekiant produktus į Europos Sąjungos ar kitas Vakarų šalis.
Tarptautiniai ISO 9000 standartai Lietuvoje perimti kaip Lietuvos standartai. Šiuo atveju Europos standartai turi Lietuvos standarto statusą, pavyzdžiui LST EN ISO 9001:2001 atitinka EN ISO 9001:2000 standartą ir lietuviškoji standarto versija turi tą patį statusą, kaip ir oficialiosios versijos. Naujieji ISO 9000 grupės standartai pakeitė anksčiau galiojusius standartus:
ISO 9000-1 ir ISO 8402 apjungti į naują ISO 9000:2000
ISO 9001:1994, ISO 9002:1994 ir ISO 9003:1994 apjungti į vieną ISO 9001:2000,
ISO 9004-1 pakeistas ISO 9004:2000 standartu,
ISO 10011 (3 dalys), ISO 14010, ISO 14011 ir ISO 14012 apjungti į naują rekomendacijų kokybės ir aplinkos apsaugos vadybos sistemų auditui standartą. Šis standartas yra ISO 19011:2000. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-12-22
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis36.9 KB
Autoriuskristinasatinsk
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasTechnologijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kokybes vadybos standartai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą