Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Produkto kokybės ir kokybės sistemų sertifikavimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Produkto kokybės ir kokybės sistemų sertifikavimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Visuotinės kokybės vadyba (TQM). Teisinis reglamentavimas. Pagrindinės įstatymo nuostatos. Sertifikavimo tikslai. Kokybės sistemų sertifikavimas. Produktų sertifikavimas. ISO 9000 ir ISO 14000 sistemų sertifikavimas. ISO 9000 serija. Kokybės sistemų svarba. Kokybės sistemų kūrimo tikslai ir jų esmė. Kokybės sistemų kūrimo ir įgyvendinimo nuoseklumas. ISO 14000 serija. Atitiktis neapibūdina paties produkto. Serijos ISO 9000 ir TQM standartų palyginimas. Išvados.

Ištrauka

Kokybė – produkto ar paslaugos gebėjimas patenkinti ar viršyti vartotojo lūkesčius. Kokybė reiškia gauti tai, už ką moki. Prieš kylant Japonijos kompanijų konkurencijai amerikietiškoms kompanijoms, Jungtinėse Amerikos Valstijose 1970-1980 m. vartotojai dažnai gaudavo blogesnę kokybę, negu už ją sumokėdavo. Verslo organizacijos tada negalvojo apie kokybės gerinimą. Vietoj to, jie stengdavosi "žaisti" kaina ir produktyvumu. Negalima teigti, kad tais laikais kokybė buvo nesvarbi, tačiau į ją buvo kreipiamas mažesnis dėmesys.
Iš dalies dėl tokio amerikiečių kompanijų mąstymo, užsienio kompanijos, daugiausia iš jų Japonijos organizacijos, užėmė žymią JAV rinkos dalį.Automobilių sektoriuje dvi kompanijos – HONDA ir TOYOTA – yra pirmaujančios pagal užimamos rinkos dalį. Abi šios kompanijos sudarė kokybės ir patikimumo įvaizdį savo vartotojams. 1990 m. JAV automobilių gamintojai pradėjo stengtis užpildyti kokybės spragas savo produkcijoje.
Didžioji dalis JAV kompanijų pakeitė savo požiūrį į kokybę labai stipriai. Paskatinti užsienio kompanijų sėkme, jie priėmė kokybę kaip svarbų faktorių. Kompanijos samdėsi konsultantus, siuntė savo darbuotojus (taip pat ir aukščiausio lygio vadovus) į seminarus ir inicijavo platų kokybės gerinimo programų rinkinį. Dabar kompanijos tikrai suvokė kokybės svarbą, kad kokybė nėra tik priedas, bet yra svarbi sudėtinė produkto ar paslaugos dalis.
Tačiau bet koks bandymas gerinti kokybę turėtų prasidėti nuo aiškaus supratimo, ką reiškia žodis "kokybė" ir kaip jis yra naudojamas.
Terminas "kokybė" yra naudojamas daugumoje prasmių. Kartais turima galvoje produkto vertę arba medžiagą, iš kurios pagamintas produktas. Taip pat žodis "kokybė" reiškia ir darbo kokybę, arba parodo tam tikras neįprastas produkto savybes, tokias kaip "nepralaidus vandeniui" ar "subtilaus aromato". O kartais kokybė būna susieta su kaina tokiais žodžiais kaip "pigus" ar "brangus".
Šių kokybės reikšmių prasmė yra ta, kad vartotojas vertina tam tikrus produkto ar paslaugos bruožus ir sieja tuos bruožus su kokybe, kurią, jų nuomone, turėtų turėti produktas ar paslauga. Žiūrint iš vartotojo požiūrio, kokybė nėra vienetinis produkto ar paslaugos aspektas, bet apima visą eilę to produkto bruožų.
Nors kiekvieno produkto bruožai skiriasi, tačiau, bendrai kalbant, kokybės aspektai susideda iš kelių veiksnių:
Charakteristika – pagrindiniai produkto ar paslaugos bruožai;
Ypatingi bruožai – papildomos produkto charakteristikos;
Atitikimas – kiek produktas ar paslauga atitinka vartotojo lūkesčius;
Patikimumas – produkto charakteristikų darna;
Ilgaamžiškumas, patvarumas – produkto ar paslaugas naudingas gyvavimo laikas;
Suvokta kokybė – netiesioginis kokybės įvertinimas (pvz.: reputacija);
Popirkiminis aptarnavimas – aptarnavimas esant nusiskundimams ar vartotojo pasitenkinimo patikrinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-19
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai0
Dydis37.05 KB
AutoriusOksana
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2001 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. G.Radzevičius
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Produkto kokybes ir kokybes sistemu sertifikavimas [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 21 puslapis 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • doc. dr. G.Radzevičius
  • 2001 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą