Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Kokybės vadyba>Kokybės matavimas ir kontrolė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kokybės matavimas ir kontrolė

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Kokybės matavimas. Kokybės duomenų rinkimo būdai. Kokybės duomenų pateikimo būdai. Standartai. ISO 9000 kokybės sistemų principai. Kokybės sistemos diegimas 9 išvados. Priedai (1).

Ištrauka

Kokybė yra politinis, kultūrinis ir socialinis procesas. Jis, kaip ir techninis ar gamybinis, gali būti planuojamas, valdomas, gerinamas taikant technines ir vadybines žinias.
Šiandien visos pasaulio valstybės, tarp jų ir Lietuva, yra tos nuomonės, kad aukšta produkcijos ir teikiamų paslaugų kokybė yra vienas iš svarbiausių nacionalinės ekonomikos, mokslo ir technikos pažangos uždavinių, nuo kurių daug priklauso pramonės plėtojimo kultūros lygis ir valstybės prestižas. Rūpinantis kuriamos, gaminamos ir naudojamos produkcijos, atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų kokybe bei konkurencija, stiprinamas ūkio mechanizmas, ekonominių svertų ir paskatų poveikis.
Neįmanoma sužinoti ar kokybė gerėja, jei ji nėra matuojama ir analizuojama. Norint pastoviai gerinti kokybę, reikia ją nuolat matuoti ir analizuoti. Tik tikslūs ir tinkami matavimai rodo, ar kokybės programa sėkminga ar nesėkminga.
Vienas iš kokybės gerinimo tikslų yra išlikti versliam. Kitas tikslas - didesnis efektyvumas ir mažesnės išlaidos. Apskritai organizacijos nori sutaupyti pinigų, padidinti našumą ir gauti didžiausią pelną.
Šiame darbe siekiama įvertinti kokybės matavimo ir kontrolės svarbą. Analizuojami gaminio, proceso, paslaugų bei organizacijos kokybės matavimai, išskiriami kokybės duomenų rinkimo bei pateikimo būdai, kokybės sistemos elementai ir jų tipai. Nagrinėjami ISO 9000 kokybės vadybos šeimos standartai, ISO 9000 kokybės sistemų principai, analizuojamas kokybės sistemos diegimas.
Siekiant sužinoti ar kokybė gerėja, reikia ją nuolat matuoti ir analizuoti. Tik tikslūs ir tinkami matavimai rodo, ar kokybės programa sėkminga ar nesėkminga.
Norint matuoti kokybę, reikia nusistatyti matavimo kriterijus. Tai nelengvas uždavinys, nes skirtingose organizacijose ar skirtinguose kurios nors organizacijos skyriuose kokybė gali reikšti visai ką kitą.
Nusistačius, ką konkrečiai reikia matuoti, būtina susikurti matavimo sistemą ir ją diegti. Įvairių verslo šakų kokybės matavimo sistema skirsis. Pavyzdžiui, gamybos įmonė pirmiausia matuos savo galutinio gaminio kokybę, kad patenkintų vartotojų norus. Elektrinė prioritetą teiks savo gamybos proceso efektyvumui ir patikimumui. Restoranas pirmų pirmiausia matuos vartotojo pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis.
Išmatavus tokius rodiklius turi būti analizuojami ir peržiūrimi gautieji duomenys, po to turi būti nustatomos ydų priežastys ir priemonės produkcijai gerinti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-04-06
DalykasKokybės vadybos referatas
KategorijaVadyba >  Kokybės vadyba
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis55.1 KB
AutoriusAiste
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasE. Stonkutė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kokybes matavimas ir kontrole [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • E. Stonkutė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą